Pregled
Što je to?
Druga generacija AMG GT-a – i više baš nije superautomobil. Prvi je stigao 2014. kao agresivan dvosjed s dugom haubom. Sada je to (opcionalno) četverosjedni Super GT, suparnik jednako Aston Martinu DB12 i Ferrariju Romi kao i Porscheu 911 Turbo.
Osim motora, malo toga je preneseno iz prve generacije. Arhitektura šasije potpuno je nova i dijeli se s modelom SL, ali Mercedes naglašava da ovo nije SL s fiksnim krovom te da su automobili razvijani neovisno. To postane jasno čim ga krenete voziti: GT je znatno skladniji i sposobniji – ne samo od SL-a, nego i od svog agresivnog, „oštrijeg” prethodnika.
Je li krenuo hibridnim putem poput C63?
U početku je GT stigao s poznatim AMG-ovim 4,0-litrenim biturbo V8 u dvije razine snage: GT 55 sa 469 KS i GT 63 sa 577 KS zahvaljujući većem tlaku punjenja, boljem protoku zraka i izmijenjenom softveru motora. Zatim je došao GT 43 s „ludim” 2,0-litrenim turbobenzinskim četverocilindrašem od 415 KS iz AMG-a A45 S.
Danas Mercedes nudi i vrh ponude: GT 63 S E Performance, koji koristi isti plug-in hibridni sklop kao 831 KS snažan GT 63 4dr, ali ovdje isporučuje 805 KS i 1.047 lb ft okretnog momenta. Snaga dolazi od 4,0-litrenog biturbo V8, elektromotora i baterije od 6,1 kWh, a ubrzanje 0–62 mph za 2,8 s čini ga najbrže ubrzavajućim Mercedesom ikad. Da, brži je do 62 mph od AMG Onea.
Možete ga i priključiti na punjenje, ali dobit ćete oko osam milja čisto električnog dosega. Ipak, energiju vraća iznenađujuće brzo, pa se ne trebate previše brinuti zbog jednoznamenkastog dometa. Više detalja o vožnji imamo ovdje…
Usput, već možete dobiti i GT 63 Pro, lagano usmjereniji na stazu. Serijski dolazi s aero-paketom (prelistajte galeriju ispod E Performancea), dodatnim hlađenjem i mrvicu više snage iz neinhibirdnog V8-ice. To znači 604 KS i 627 lb ft momenta koji bolje naglašavaju fokus ispod površine, a gume Cup 2R poluslick posebne smjese su „točka na i” njegovog oštrijeg karaktera.